Med en försmak av julen

TorpetGranEttaXNästan 100 personer kom till Jul på Torpet, inte minst, för att få lite försmak av julen och känna lite julstämning. Och dessutom för att hämta ut sina Limhamnianaböcker. Vi är tacksamma för varje medlem som hade möjlighet att hämta ut sin medlemsbok på Torpet.

I år prövade vi också på ett nytt grepp för att sprida boken. Det fanns möjlighet att på tre olika ställen ute på Limhamn hämta sitt exemplar. Eller att köpa en. Och glada blev vi. För varje uthämtat exemplar sparar föreningen 45 kronor i porto.

Kerstin och Marianna bjöd gästerna på lussekatter och pepparkakor.

Och på tal om försmak av julen, så hade vår egen bagare, Kerstin, bakat julbröd att bjuda på. Kerstins 90 lussekatter och 250 pepparkakor tog nästan slut.

Och så till avdelningen underhållning.

June Palmqvist berättade om sin släkt i Limhamn och om vi nämner Hurtigs Skrot- och Åkerifirma är det säkert många limhamnare som nickar igenkännande.

Och så avslutades detta års Jul på Torpet med att Elisabeth Ivansson guidade runt utställningen som just nu finns på Soldattorpet: ”Upptäck Prisade hus”

Mona, i mitten, välkomnar och Kate som kommit för att hämta sin medlemsbok.
Mona, i mitten, välkomnar Stefan och Kate som kommit för att hämta sin medlemsbok.
June Palmqvist berättade om sin släkt som bott i Limhamn i flera generationer.