Nystart för musikkvällar vid Soldattorpet

Det var hög stämning i Soldattorpets trädgård när Bloosbasters spelade och sjöng blues på skånska "I Peps fotspår".
Det var hög stämning i Soldattorpets trädgård när Bloosbasters spelade och sjöng blues på skånska ”I Peps fotspår”.

Många uppskattade att museiföreningen arrangerar sådana här träffar, med fritt inträde och möjlighet att köpa kaffe, bulle, läsk eller vatten. Raden av parkerade cyklar längs staketet blev både tätare och längre efter hand som konserten fortsatte.

Bloosblasters har sina rötter i Landskrona och har varit kompband till bland andra Mikael Rickfors, Jan Johansen och inte minst Peps Persson

Christer Flebbe.
Dennis Westerberg

Idag talar de gärna om att de ”följer i Peps fotspår”.

Showen blev längre än planerat och det berodde nog både på att publiken gillade skånsk, gungande blues och att bandet, med sångaren Dennis Westerberg i täten, levererade låtar och texter som krävde utrymme.

Nästa musikkväll

Sventures.
Sven Karlström, Stefan Berggrensson, Viveka Larsson = The Sventures.

i Soldattorpets trädgård är planerad till tisdagen den 12 juli med insläpp från 17.30.

Kvällens band, Sventures, spelar 60-talsmusik från Tio-i-topp och Kvällstoppen. Start klockan 18.

Då förflyttar vi oss bakåt till 1960-talet. Med låtar som vi garanterat känner igen.

Ta i och sjung loss!