Retropop, saxofonfunk och R&B på Torpet

Move a Little Closer är nya på Spotify.
Toxic Boogies Move a Little Closer kan man hitta på Spotify.

Den 31 juli är det den andra och sista Sommarmusiken i Soldattorpets trädgård. Då kommer skånebandet Toxic Boogie på besök. De spelar en musik som inte är helt vanlig på Torpet.  Man bjuder på ”modern & retro pop, saxofonfunk och R&B.”

Toxic Boogie består av Frida Möller sång, Patrich Parmatov, gitarr och upphovsman till de flesta låtarma, Martin Andersson, bas, och Nelson Golott Rivera, trummor, saxofonisterna Lotte Parmatov, sång, låtskrivare och Anneli Olhaver.

–        Vi har funnits sedan 2018 , berättar den ena av saxofonisterna Lotte Parmatow.

Vi som spelar saxofon och Frida, som sjunger, började spela ihop på 1990-talet. Annelie och Lotte spelade i den kända saxofonkvartetten Sax Pac från 1997 – 2007.

Fokus i bandet ligger på Frida röst och saxofonisterna Annelie Olhaver och Lotte Parmatow. Musiken kan ibland ta lite oväntade harmoniska vägar speciellt när gitarristen Patrich Parmatow agerar låtskrivare. Tung, groovy bas och tight trumspel med latin-touch utmärker Martin Andersson och Nelson Golott-Riveras spel i Toxic Boogie

– Det mesta som vi spelar är eget material. Om vi spelar andras låtar så arrangerar vi om musiken så den blir ”vår egen”.

För den som är intresserad av att lyssna på hur bandet låter, gå in på den här länken på Spotify.

VÄLKOMNA till Soldattorpet den 31 juli kl 18.30